onsdag den 6. februar 2013

Mønster på Luigi

Så er jeg klar til at brodere den anden halvdel af Super Mario Brothers.

Lad mig præsentere: LUIGI!!



Som I kan se, har jeg været i gang med en slags hjemmelavet mønsterpapir. Faktisk er det rester fra dengang  jeg tegnede stjerner og måner til dette pudeprojekt. Papiret er ternet papir, hvor jeg har tegnet linjerne op og derefter kopieret det ned til meget små tern. Til pudeprojektet målte hver blok 25 x 25 tern, så jeg har klippe-klistret og sat blokke sammen til et større sammenhængende mønster. Jaja - intet går til spilde her.

Selve mønsteret er tegnet på baggrund af Mario-mønsteret ved hjælp af tuscher. Derfor skal farverne på mønsteret lige tages med et gran salt - jeg havde altså kun de farver at arbejde med (jeg løb blandt andet tør for forskellige brune nuancer på skoene). Til forskel fra det oprindelige mønster, hvor der er 20 forskellige nuancer, har jeg forsøgt at holde mig til de farver broderigarn, jeg har til min rådighed. Burde måske også gøre det med Mario, så det ikke er en gættekonkurrence hver gang...

Hvis der sidder nogen derude og gerne vil brodere Luigi, så scanner jeg gerne mønsteret til dig (med forslag til farvekoder på det broderigarn, jeg bruger). Send en mail til mig på femthe@gmail.com, så sender jeg mønsteret til dig. Og skulle du have lyst til en større omgang Super Mario, så faldt jeg over dette mønster på Etsy med alle fjender, mønster m.v. - så er der potentiale for et helt billede:-)

Jeg vil selvfølgelig gerne se hvordan du har brugt mønsteret, så send gerne et billede af den færdig Luigi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...