søndag den 3. februar 2013

Fastelavn er mit navn...

... boller vil jeg have. Så nu har jeg været i køknet og bage fastelavnsboller. De er kraftigt inspireret af PynteMynthes store bagedag og Mettes fastelavnsboller, som jeg har læst om de sidste par uger, og siden har jeg sådan haft lyst til selv at bage. Jeg kastede mig over denne opskrift fra Odense Marcipan, hvor fyldet er kransekagemasse - synes bare det lød så lækkert. Og nu bød lejligheden sig til at bage dem. Kæresten vil gerne have kage med til sine kolleger (og jeg var overhovedet ikke svær at overtale). Vi får afsat over halvdelen af bollerne, så vi ikke ender med at forspise os i dem.

Jeg hyggede mig rigtig med at bage dem, og synes også resultatet er ret flot. Nu venter den endelige dom fra testpanelet - kæresten, mormor og onkel.


Der var lidt rester til overs i kransekageposen, og det blev til små kransekagetoppe - som selvfølgelig fik lidt af glasur på toppen.


God fastelavn - også selvom det først er på søndag det rigtigt gælder. Men på en eller anden måde smager fastelavnsboller bare bedre før fastelavn.

Uh - har lige set en spændende opskrift på fastelavnsboller med nøddeknas i midten. Det kan være, jeg skal bage dem næste gang.

2 kommentarer:

  1. Øj, hvor sér de gode ud - send straks nogle min vej, hvis de ikke allerede er spist :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde jeg gerne, Anne - jeg kan se, at tiden går med din praktik, så en fastelavnsbolle ville da være dig vel undt:-) Tror desværre, at den når at blive lidt kedelig inden den når frem...

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...