fredag den 18. juli 2014

Ugens gaveinspiration #29

I mine overvejelser omkring "partyfavors" til vores bryllupsgæster faldt jeg over denne skønne æske, som jeg lige måtte prøve at lave en tester af. Er den ikke flot?


Jeg har foldet den af tapet, så jeg var sikker på, at den holder formen. Ulempen ved det er, at tapet ruller en lille smule, og det trækker lidt i samlingen. Men det er også bare en tester. Til gengæld holder siderne formen flot, og den er bestemt ikke sart over for stød osv. under transport.


Lukningen i enden har jeg set tidligere på en firkantet æske, og det er et fint tvist, at denne er trekantet. Jeg har fundet vejledningen på bloggen Muslin & Merlot, hvor du også kan printe en skabelon. Lige til at klippe ud og folde.


How-to
Print skabelonen fra Muslin & Merlot. Du kan enten printe direkte på det karton, som du vil folde æsken af - eller som jeg printe på papir. Ofte klipser jeg skabelonen på det materiale, som jeg vil folde æsken i. Så er jeg sikker på, at den ikke rykker sig undervejs.
Brug en lineal og falseben til at markere foldelinjerne, så de bliver helt skarpe.
Du kan vælge at tegne de buede kanter op med guldtusch, som jeg har gjort.
Sæt dobbeltklæbende tape på flappen og saml æsken til et trekantet rør.
Så kan du lukke enderne ved at låse de tre flapper under hinanden.

Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

2 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Den ser også ud til at være lige til at folde. Så kan man altid forstørre den op hvis man skal bruge den i større udgave end a4.

    SvarSlet
    Svar
    1. Da jeg faldt over den, printede jeg straks skabelonen. Og heldigvis stod blognavnet på den, så jeg kunne linke til den, da jeg tog mig tid til at folde den. Du har helt ret. Den er super let at folde. Næste gang vil jeg tegne skabelonen op med lineal, så jeg er sikker på, at jeg klipper buerne lige langt ind... Husk, hvis du forstørrer den op, skal du bruge kraftigere karton :-) Glæder mig til at se din variant.

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...