torsdag den 1. maj 2014

Lykønskninger til et brudepar

I dag er 1. maj og der er helt sikkert gang i de røde faner rundt om i landet. Vi boede tidligere lige ved siden af Fælledparken i København, hvor der hvert eneste år var en større byfest. Og den efterfølgende uge lignede parken en slagmark af skrald og nedtrampede planter (øv).

Jeg har ikke fri til at fejre 1. maj, men jeg ville nok heller ikke være i Fælledparken alligevel, så skidt pyt. I stedet vil jeg vise det kort, som var vedlagt bryllupsgaven fra forleden.


Inspirationen til kortet har jeg fundet på nettet. Jeg lavede en billedsøgning Google på "greeting card wedding" og der dukkede mange fine kort op. Her iblandt dette fra bloggen HeheheplusShe, og vejledning til kortet på bloggen Practically Funktional.

Det passede lige til mit temperament på dagen, hvor det skulle gå lidt hurtigt og helst gerne kreeres af materialer fra lageret.


Kortet er 10 x 10 cm og er skåret af et A4-ark karton. Som billedet viser, er det foldet to gange, så der er en stor og en lille flap. Kjolen er klippet af hvidt strukturpapir og bæltet af en rest tapet (samme som gaven er pakket ind i). Smokingen er klippet af en lille rest hvidt karton og kantet med revers af sort karton og en sort butterfly. Meget simpelt men effektfuldt kort.

Jeg har skrevet teksten med guldtusch på hvidt papir, som jeg har monteret i kortet. Jeg kunne nok godt have skrevet direkte på det sorte...

Her er den færdige gave. Kortet passer flot i størrelsen - og båndet på gaven holder kortet på plads og lukket.


1 kommentar:

  1. Flooooot! Elsker det kort, det er virkelig gennemført.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...