søndag den 29. juli 2012

Herregaver

Min far har fødselsdag, og jeg har været i indpakningshjørnet! Det er længe siden, jeg har haft god tid til indpakning, så jeg har rigtig leget med detaljerne.





Til den guldfarvede gave har jeg brugt deres DIY på en sløjfe af papir. Den er super fin - egentligt er den til download og print med flot print, men ærligt talt synes jeg kun print fungerer hvis man har en laserprinter. Det har jeg desværre ikke, så jeg tegnede i stedet mønsteret af og klippede delene ud af papir fra Søstrene Greene. Resultatet er super fedt - eneste ulempe er, at gaven ikke er synderligt transporterbar. Men okay, jeg er i bil, så det går nok.

Ellinee er et amerikansk funderet firma med speciale i tryk af personlige invitationer - der er nok et lidt større marked for den slags i USA. Jeg kan virkelig godt lide deres grafiske udtryk, og på deres blog har de et udvalg af DIYs og gratis downloads.

Med hensyn til det guldfarvede papir er det nyt i samlingen - et super udsalgskøb fra Magasin på Kgs. Nytorv, hvor jeg fik tre ruller papir fra 30 kr. Og det vel og mærke af deres lækre tykke papir, som ikke bliver hvidt i hjørnerne, når man folder skarpe hjørner. Uhh - jeg glæder mig allerede til juletid for det er som I nok kan gætte rester fra sidste års julekollektion. Jeg købte rød, rosa og guld.


Den blå er pakket ind i papir fra Ikea. Jeg kunne simpelthen ikke stå for det flotte påfuglemønster, der er lagt på papiret i samme farve men blankt. Til trods for at jeg gang på gang bliver skuffet over papirkvaliteten. Denne gang er tykkelsen ok, men farven går af i folderne. Resultatet er alligevel ret flot synes jeg. Jeg har valgt at holde den helt i blåt for farven er super lækker.


Jeg har fået fingrene i hyldepapir fra Tiger, og det ville jeg også gerne bruge på en gave - dette er resultatet. Jeg har klippet strimler af rullen og brugt det som tape. Den ene strimmel er så lang, at den nærmest går hele vejen rundt og giver en lækker detalje. Jeg synes det krævede en neutral baggrund og ingen gavebånd. Det camelfarvede papir er vist en rest fra en tidligere gave fra Magasin - som jeg sagde, kan jeg godt lide deres papirkvalitet.


Den sidste gave er pakket ind i blåt silkepapir fra Søstrene Greene og i en celofanpose fra noget papir, som jeg har gemt til netop dette formål. Båndet er fra Paul Smith og er med de karakteristiske striber.

Jeg er godt tilfreds med alle fire gaver. De er bevidst vidt forskellige men alle sammen med maskulint islet og samtidig fik jeg leget lidt med detaljerne. Nogle gange kan det godt være lidt svært at peppe gaver til mænd op, men jeg synes alligevel, jeg er sluppet godt fra det.

Måske kan du bruge det som inspiration til dine herregaver:-)

2 kommentarer:

  1. HAPS! Den vejledning på papirssløjfer har jeg vist aldrig stiftet bekendtskab med - men det må da vist være slut nu! :o)

    Tak for tippet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme:-) Man kan printe sløjferne på flot mønstret papir - jeg har bare ikke en laserprinter ved hånden og så synes jeg det bliver for grimt. Jeg tegnede en skabelon i stedet og klippede dem i præcis det papir, jeg synes passede til gaven:-)

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...