tirsdag den 20. september 2011

Nyt broderi - i røde farver

Jeg håber I kan holde på en hemmelighed - jeg er startet på årets julegaver. Min søster var ret vild med min pude, men hun er mere til røde farver og så synes hun, at teksten var lidt spøjs. Så jeg har købt lækker Blomstergarn i røde nuancer og har designet en ny tekst, som jeg tror er lige i øjet til hende.


Nu skal jeg bare fatte broderinålen og komme i sving, så jeg når det inden jul:-)

Jeg har tegnet et par nye bogstaver, der manglede i den oprindelige tekst, så de er i samme stil som min pude. Og så har jeg tegnet et stjerne og en måne til fyldtegn - Ih hvor jeg glæder mig til at se det vokse frem på stoffet. Jeg skal nok lige få taget et par billeder af mine nytegnede bogstaver en af de nærmeste dage.

Vil du også brodere, kan jeg kun anbefale at bruge lidt tid på at ri rundt i kanten på stoffet, så det ikke når at trævle op inden du kommer i gang. Og ikke mindst at finde et stykke pap og klippe et par huller i, som jeg har gjort her.

Efterhånden som man kommer igang med de forskellige farver, klipper du bundtet op i overkuelige stykker og samler i et bundt og binder på pappet. Så er der styr på det og det ender ikke i én stor sammenfiltret klump. Måske er det logik, men nu er tippet i hver tilfælde givet videre:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...