tirsdag den 27. september 2011

Opskriften på til den lille røde...

Synes lige jeg ville efterligne Annes kryptiske overskrifter... Ikke at den røde pude har noget med Maos lille røde at gøre eller noget. Nå, men som jeg fortalte sidst, har jeg været i gang med at tegne mit eget broderimønster til en julegave.



Jeg har brugt Excel til at tegne mønsteret på baggrund af det eksisterende mønster fra den grønne pude og så selv suppleret med et par selvtegnede bogstaver som F, Y og H. Samtidig ville jeg også gerne sætte mit eget præg på "pausefelterne", så det blev til en stjerne og en måne.


Måden de er blevet til på, er ved at tage et stykke ternet papir og tegne felterne op og dernæst kopiere papiret ned på en kopimaskine. Det gav et par ark at øve på, og her er de endelige mønstre.

Hvert felt er i øvrigt 25 x 25, hvis nogen skulle være inspireret til at tegne løs... Som du måske kan skimte på det øverste billede, har jeg tegnet et par forskellige versioner af månen. Jeg valgte i sidste ende den symetriske version, da alfabetet i mønsteret er meget stringent.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...