lørdag den 18. januar 2014

Ugens gaveinspiration #2

Med denne uges gave vil jeg sætte lidt fokus på, hvilket udtryk bånd giver gaver. Jeg har her sat tre forskellige bånd på den samme gave.


På den første har jeg sat kobberfarvet silkebånd - super hot og perfekt til min veninde. Jeg har bundet båndet på skråt og afsluttet med en simpel knude.
Nummer to kunne være til min mor med det grove grå snor. Afslutningen er her en halv sløjfe.
Den tredje gave har klassisk rødt silkebånd med en fyldig sløjfe på midten. Den er lidt mere formel, og det ville måske være mit valg, hvis jeg ikke kender modtageren så godt. Til jul ville den være et godt valg til en modtager, der har præference for klassisk jul.

Og er det nu jeg skal sige, at jeg har leget med min kasse med reste-bånd?

How to
Pak gaven ind i silkepapir - her med birkebarkprint fra Søstrene Greene.
Pak derefter gaven ind i cellofan. Lav alle tapesamlinger på bagsiden og brug evt. blank tape, så det er "usynligt".
Sæt derefter bånd på gaven.

TIP: Hvis du er rigtig hardcore gaveindpakker, kan du forsøge dig med at pakke det ind i en omgang - det virker ret fedt, når man åbner gaven, at det hele kommer af på en gang. På den anden side er det vigtigt at gaven ser fin ud til slut, så hold fokus på det.

Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

4 kommentarer:

  1. Hvor er de fine, elsker bronzebåndet!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne :-) Det var også mit eget førstevalg, men så kom jeg alligevel til at lege lidt videre med valg af bånd. Det er utroligt hvilken forskel det giver.

      Slet
  2. Hvor er den bare flot! God idé med silkepapiret og cellofanen. Det vil jeg huske på næste gang jeg skal pakke gaver ind.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes egentligt at silkepapir er super flot i sig selv med det bløde lidt matte look. Det er bare lidt sart, hvis gaven skal transporteres. Så er cellofan genialt.

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...