lørdag den 28. september 2013

Den store blogbog

Ja det kan jeg vist godt kalde Julia Lahmes nye bog om blogging. Jeg så BIBLEN for et par uger siden både hos Mette på Farmorfabrikken og Anette på Beautyspace, og Mette udloddede en bog blandt sine læsere. Jeg har for tiden satset mit held på andre fronter (hvor jeg håber, det snart bærer frugt), så jeg kastede mig straks ind på saxo.dk og bestilte mit helt eget eksemplar. Og i dag er bogen landet her hos mig.


Jeg har læst i den i en halv times tid her til aften - og jeg glæder mig allerede til at fordybe mig mere i den. Det er en super velskrevet bog, og jeg er ganske enig i bagsidens løfter om dens fortræffeligheder for både nye og garvede bloggere. Der er noget at hente for alle deltagere i blogland (læsere som bloggere). Og ja - det er herligt, at ordet "blogland" bruges med den største selvfølgelighed... Et ord, som jeg længe har smagt på, brugt på skrift, og som har udløst mange panderynker hos udenforstående, da jeg en enkelt gang kom til at anvende ordet til at beskrive fællesskabet blandt bloggere.

Bogen rummer en grundig introduktion til mediet, og hvordan man kommer i gang. En genial ordbog bagest, som jeg bestemt godt kunne have brugt, da jeg startede med at blogge for 3 år siden. Og så glæder jeg mig til at fordybe mig i kapitlerne om læsere, brug af billeder og de mange andre emner, som bogen berører.

Jeg håber det vil smitte af på bloggens form og gøre mig selv skarpere på, hvor bloggen er på vej hen.

Lækker opsætning gør læseoplevelsen endnu bedre.

En storsmilende Julia på bagsiden af omslaget. Tak, Julia for en blog-bibel - den har været savnet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...