tirsdag den 13. november 2012

Origami-amok

Jeg er gået i foldemode, og med de mange flotte modeller, jeg finder på nettet - Pinterest, youtube og diverse origamisites, ved jeg næsten ikke, hvor jeg skal starte eller slutte. Nu er I advaret - der kommer nok en række indlæg om mine kommende kreationer.

Jeg er især faldet over dette site, som har nogle lettilgængelige vejledninger - hvis der skulle være andre, der har fået samme lyst som mig. Ellers kan man søge på Youtube "origami" efterfulgt af hvad man nu ønsker at folde... Der er stjerner i hobetal - og hjerter a la dem, som Wenche har vist frem på sin blog.


Dem her så jeg første gang på Lis' board på Pinterest - og da jeg så faldt over opskriften til at lave dem, blev jeg nødt til at prøve. Det er sådan set ikke svært, men det tager lidt tid.

Jeg regner med at lave en nogle til det lille julemarked, jeg skal på i starten af december med en veninde. Er der nogen, der kender et julemarked nær København, hvor man kan få en bod til rimelige penge? Det kunne være sjovt at komme afsted to gange...

3 kommentarer:

  1. Er du ikke sød at smide et link op til vejledningen til at lave disse stjerner? Kan simpelthen ikke finde den. :(
    På forhånd tak.
    Mvh Lea

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lea,
      Det vil jeg da gerne. Jeg kan ikke lige huske, hvilken vejledning jeg brugte i sin tid, men jeg har lavet en hurtig søgning på YouTube og fandt denne video: http://www.youtube.com/watch?v=xKmgqv8N3-4
      God fornøjelse :-)
      Mvh Anne-Mette

      Slet
    2. En lille opdatering... Jeg har faktisk også lavet en billed-vejledning til den på bloggen som en del af julekalenderen 2012: http://femthe.blogspot.com/2012/12/7-dec-diy-origamistjerne.html

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...