søndag den 19. december 2010

Sjov julekugle af genbrugspapir


I dag har stået i familiens tegn. Vi har været på den traditionsrige juletræsfældningsekspedition med dertil hørende gløgg og æbleskiver. Her til eftermiddag  legede jeg lidt med et par reklamer, som blev til denne kugle. Som min mor udtrykte det er den måske mere "sjov", end den er "pæn" - der er hendes måde at fortælle mig, at hun synes den er grim. Jeg synes måske heller ikke, at den er super flot, men den har potentiale!

Næste gang må jeg vist bare prøve at lave den i en anden farvekombination. Her har jeg kun blandet to slags karton, men overvejer, at blande 4 eller 5 forskellige.


Kuglen består af 20 cirkler, der hver er foldet, så fladen udgør en trekant - de tre flapper bruges til at lime kuglen sammen. Man kan med fordel lime den sammen med dobbeltklæbende tape.

Jeg fandt først inspiration her - og sidenhen en rigtig god vejledning til at samle den her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...