torsdag den 9. december 2010

Julekort


Årets hjemmelavede julkort ser således ud. De er forholdsvis simple, men både med lidt bling bling, traditionelle former og 3D-effekt. De favner da vist det hele.


Du har måske allerede regnet ud, hvordan jeg har lavet dem, men hvis ikke, så kig med nedenfor.

Fremgangsmåde:


Basen er selvfølgelig et råhvidt kort (enten købt færdigt med matchende kuvert eller hjemmlavet), hvorpå jeg har limet en lysebrun firkant på for at skabe en ramme på kortet.

Dernæst har jeg klippet en skabelon til juletræet, som dernæst er klippet i to eksemplarer - spejlvendt! Det er vigtigt at vende skabelonen, når du klipper det andet juletræ - så burde de passe sammen, når du limer de to halvdele sammen senere.

Min juletræsskabelon har en bue op i bunden, og den bruger jeg til at folde begge træer på midten og lime de to matchende halvdele sammen, så den tredimentionelle effekt skabes. Så kan man passende lige klippe kanterne, så de to sider passer perfekt sammen. Nu kan juletræet sættes på kortet. Jeg har bare brugt gavepapir til juletræet og limet med limstift.

Som dekoration har jeg sat rhinsten på - jeg ville gerne have haft nogle større til topstjernen, men dette var, hvad jeg havde i gemmerne.

2 kommentarer:

  1. De er rigtig flotte. Det er den slags, der rigtig pynter, når man har dem stående fremme :-)

    Man kunne også bruge sådan en stjernepaillet til toppen, hvis man lige havde dem liggende.

    SvarSlet
  2. Ja det kunne være fedt! Jeg må vist lade mig inspirere lidt af Barbara mht. flotte og fantasifulde pailletter. Jeg må på jagt...

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...