søndag den 6. januar 2013

Et lille hængeparti

Julegaver! Jeg havde egentligt i mine tanker planlagt et flot indlæg med billeder af årets julegaver - eller rettere sidste års julegaver. I får dem nu alligevel. Temaet var guld og lilla, så gaverne passede til juletræspynten. Vi var 7 til juleaften, og jeg havde pakket gaver ind fra 4 af os, da jeg har været hjælpe-nisse-julegave-indkøber for et par andre. Så derfor så mange gaver...


Også selvom tiden er løbet fra mig, og vi er allerede færdige med jul for denne gang. Julepynten er pakket væk, og juletræet er smidt ud. Selv dørpynten er røget - men det er mest fordi vi skal have malet opgangen i den kommende uge.

Positiv overraskelse må man sige, men den trænger også. Tror ærligt talt ikke, at den er blevet malet siden huset blev bygget i 1933. Det passer nok ikke, men jeg har svært ved at få det til at passe med farvevalget, hvis den er blevet malet siden. Bygningen har 15 opgange, hvor træværket er malet i forskellige kontrastfarver (ex. rød, grøn og turkisblå), hvilket passer meget godt med stilen i 30'erne. Væggene er malet i en lys gul farve med et marmoreret mønster på. Det har sikkert været flot engang, men nu bliver det dejligt med friske vægge. Også selvom de sikkert bliver kridhvide og meget kliniske at se på.

Jeg burde måske tage nogle før- og efterbilleder, så I kan se det... Nu må jeg vist hellere vende tilbage til det, jeg egentligt ville vise i dag - årets julegaver i forskellige kategorier.

De klassiske

Nr. 1: Lilla papir fra Magasin (et par sæsoner gammelt), en lille rest guldpapir som mavebælte, bånd fra Rie Elise Larsen, kort fra min 2011-kollektion af til- og frakort.

TIP: Bind kun en halv sløjfe, så begge snipper af gavebånd hænger samme vej. Det er flot, når der er tekst på papiret, der angiver retning.

Nr. 2: Papir fra Ikea (jul 2012), bånd fra Rie Elise Larsen, kort i selvhærdende ler, som jeg også tidligere har vist frem på bloggen.

Nr. 3: Papir fra Ikea (jul 2012), bånd fra Illums Bolighus, vedhæng i glas fra Søstrene Greene samt to hæklede hjerter.

Gengangeren


Nr. 4: Denne lille guldfarvede papæske er en årlig genganger under juletræet. Hvert år indeholder den en gave fra mig til min lillesøster - derfor behøver den heller ikke et til- og frakort. Hvert år er den pyntet forskelligt. I år har den fået bånd fra Rie Elise Larsen viklet om som en guirlande. Jeg kan godt lide, at der er lidt bling-bling over båndet. Til sidst har jeg forsigtigt monteret en foldet stjerne med et lille stykke dobbeltklæbende tape. Stjernen er en del af det pakkepynt, jeg har lavet i løbet af december.

Nu vi er ved bling-bling, får I også lige den kategori...

Bling-blingerne

Nr. 5: Papir fra Føtex, Bånd fra Rie Elise Larsen. Kortet er faktisk fra sidste år - et af den slags "last-minute-kort", som jeg faktisk ikke havde forventet ville overleve til året efter. Det gjorde det så - og jeg synes faktisk, at det passer ret flot til gaven.

Nr. 6: Lilla papir fra Ikea (jul 2012), bånd fra Rie Elise Larsen, kortet er igen fra 2011 - se hvordan du selv laver det her.

Jeg kan virkelig godt lide kontrasten mellem det grove papir med det helt matte look og det superblanke bånd.

Hmm - jeg tror, vi tager resten i morgen:-)

3 kommentarer:

  1. Elsker når der er blevet gjort noget ud af indpakningen - og er især vil med det prikkede papir med både bling bånd og det lilla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ekstra sjovt, når modtageren sætter pris på indpakningen:-) Jeg samler hele tiden inspiration og når jeg finder noget papir som ex. det prikkede bliver jeg nødt til at købe det. Lever lidt efter devisen: "man ved aldrig hvornår man får brug for det - og så kan jeg sikkert ikke få det"... Min kæreste ryster lidt på hovedet af mig:-)

      Slet
    2. Kender det godt - og har af den grund lejet et kælderlokale, hvor det KUN er mig der regerer!!!

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...