torsdag den 10. januar 2013

En krea-julegave

Jeg har slet ikke vist mine julegaver frem - særligt én vil jeg vise, da den kommer flittigt i brug til fremtidige papirprojekter. Den var faktisk savnet til origami-kreationerne i starten af december.

Det er selvfølgelig en skæremaskine. Og af den solide slags. Fra Fiskars. Som med stor sikkerhed skærer vinkelret på papiret, så jeg får gode kvadratiske ark at folde af.

Her er vidunderet.


Med gode pejlelinjer på brædtet, så man ikke død og pine skal måle alt på forhånd og sætte små mærker med blyant.


En god lang arm, som man kan lægge papiret opad, så man er sikker på, at det bliver lige.


Og sidst men ikke mindst et god skær på zipperen, så alle linjer bliver flotte. Til venstre sidder en lille pal, så man kan låse linealen med kniven på. Det er dejligt, når den skal i skuffen - så er der ingen fare for at skære sig.

1-2-3 - sæt i gang med at skære. Jeg har i første omgang skåret et par kuverter op, som jeg har gemt pga. det flotte mønster på indersiden. Det gik som en leg. Som sagt så mange gange før - man skal ikke gå ned på udstyr...

Står du også og mangler sådan en, så stødte jeg første gang på den, da jeg besøgte Love2Scrap i Roskilde - den kan købes i deres webshop.

4 kommentarer:

  1. Den ser fantastisk ud. Jeg bruger næsten aldrig saks, men skæremaskine og en rulleskærer og en linial, ligesom når jeg skærer patchwork, dog bruger jeg en rulleskærer kun til papir.... God fornøjelse, jeg glæder mig til at se de nye kreationer.....

    SvarSlet
    Svar
    1. En rulleskærer lyder også godt. Måske er det næste step for mig. Lige nu nyder skæremaskinen - jeg glæder mig til at få tid til at skære nogle kort ud:-)

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...