tirsdag den 1. januar 2013

Nytårsbordet anno 2012

Godt nytår i blogland! 2012 har været et turbulent år - 2013 må meget gerne have lidt mere medvind til mig... Bloggen er et frirum og det håber jeg den kan blive ved med at være. Jeg er utrolig glad for de mange søde kommentarer gennem året - det betyder utrolig meget for mig.

Nytårsbord har været et af de populære søgeord i den seneste uge. Og det har ført besøgende på bloggen til et indlæg fra sidste nytåret 2010, hvor vi holdt nytår i vores lille lejlighed. De sidste par år har vi været til større selskaber, og jeg har derfor ikke stået for borddækningen. I år har jeg snydt lidt og "lånt" mine forældres nytårsbord, så jeg kunne få min lyst stillet i forhold til at prøve nogle ideer af.

Jeg har nemlig haft en idé om et nytårsbord i hvide og blå farver. Heldigvis var min mor med på ideen, og har tilført naturelementet - det er blevet ganske godt, synes jeg. Nordisk nytår, kan man måske kalde det.


Det store view over bordet - hvid dug, sølv-stjerner, megamussel service og et stort center piece, der lægger stilen med natur, hvidt, sølv og isblå.

Hver kuvert har sin egen lavbeklædte gren, der er bundet på med jutesnor med små isblå glaskugler i hver ende.


Borddekorationen er konstrueret af birkegrene, som er sømmet sammen. Så er den pyntet med pudemos og en særlig sort af fyr, som har færre nåle end normalt. En lille fugl eller to har også sneget sig på sammen med isblå glaskugler både matte og blanke. Og ikke mindst en lille serpentin i matchende farveskala.

I bordenderne har vi spredt sølvstjerner ud på bordet. Små saltkar med fyrfadslys hygger og er tilfældigt spredt sammen med glaskugler, kviste med lav og flere serpentiner. De to sølvkugler i forgrunden ligner glaskugler, men er i virkeligheden salt- og pebersæt arvet fra mine bedsteforældre. Nypudset sølvtøj er nu dejligt.


Og et par nærbilleder...





Det sidste billede er kommet med, fordi jeg selv har lavet bordskånerne engang tilbage i sløjd i folkeskolen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...