torsdag den 27. oktober 2011

Årets første julekort


Årets første julekort er kommet til verden. Det er irisfoldeteknikken igen. Jeg blev altså helt grebet af det. Denne skabelon har jeg fundet på nettet og synes selv det er blevet ret fint.

Nu er jeg på jagt efter grønt papir (tyndt!) og har gjort mig endnu en læring - næste gang limer jeg det sammen med limstiften for tapen fylder også...

Published with Blogger-droid v1.7.4

Update... Nærbillede af kortet



Update 2 til Malene og andre interesserede:

Nu har jeg fundet siden, hvor jeg fandt modellen, men lige nu kan jeg ikke få billederne frem på skærmen. Øv. Jeg har derfor prøvet at tage nærbillede af kort og skabelon, jeg tegnede. Så kan du måske selv tage billederne over i et worddokument og printe.

Det færdige kort og de to skabeloner.

Mønster til papirstrimlerne. Vælg tre farver papir. Læg baggrundspapiret med skåret hul i (se skabelon nedenfor) henover. Sæt forsigtigt fast med tape eller lignende, der ikke beskadiger papiret. Sæt strimler af papirer på fra yderkanten - én i hver farve og fortsæt rundt til du når midten.

Omridset. Jeg har klippet en skabelon, som jeg kan tegne rundt om.

Hvis du søger på "irisfoldning" eller "iris folding" i google finder du masser af flotte skabeloner og vejledning til at lave kortene:-) Bemærk, at de foldede papirstrimler altid ligger på bagsiden af det udskårne omrids.

3 kommentarer:

  1. Flot arbejde- det må kræve noget tålmodighed!

    SvarSlet
  2. Det er en virkelig fin teknik - det tror jeg lige jeg må prøve selv :o)
    Kan du anbefale nogle vejledninger, evt. på nettet?

    SvarSlet
  3. @ Prinsesse Suh: Tak:-) Ja det tager lidt tid, men det er faktiske meget hyggeligt. Og simpelt - jeg læste et sted på nettet, at en lærer havde brugt det i sin 2. klasse med børn på 7-8 år. Det tog mig ca. ½ time at lave kortet, så værre er det heller ikke.

    @ Malene: Jeg har linket som bogmærke på min computer derhjemme, så jeg skal nok lige opdatere indlægget med det snarest:-)

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...