torsdag den 31. oktober 2013

Drømmestue

Jeg har her i blogland opdaget en konkurrence, som jeg ikke lade gå min næse forbi. Jeg deltager i BoShops blogkonkurrence, hvor man får muligheden for at drømme sig til en skøn stue. Drømme har man selvfølgelig altid lov til, men det er ikke hver dag, at der er chance for at vinde 20.000 kr ved at fortælle dem højt. Jeg vover pelsen og kaster mig ud i det!

Måske har jeg ikke sagt det helt så højt endnu her på bloggen, men vi har fundet vores nye lejlighed, og arbejdet med istandsættelse af den, går over stok og sten. Og det begynder så småt at ligne et hjem - vores hjem - med vores drømmestue, der bare venter på at blive indrettet.

Indtil videre har jeg indrettet spisestuen på bedste Jørgen Clevin-stil på køkkenbordet. Det er lige min stil både møblerne og ikke mindst måden at præsentere det på med håndklippede papirprint. Papir, saks, tape og sytråd - så er jeg på hjemmebane.

BoShop har et spændende udvalg af møbler på deres hjemmeside, og det fik jeg en del tid til at gå med at surfe rundt i. Jeg har valgt at fokusere på spisestuen, for her har vi en drøm om et stort spisebord med plads til en masse gæster. Dette bord fra Etnicraft kan foldes ud som vist her på billedet - og så til hverdag kan bordpladen skubbes sammen, så pladen kun har samme størrelse som stellet. Perfekt.

Et rigtig godt bud på favoritstole til spisebordet er NamNam-stolene - og gerne i flere forskellige farver. Og der er rigtig mange kombinationsmuligheder for man kan både vælge farve på sædet, benene og de små knapper i sædet. Der er jo ingen der siger, at det skal være kedeligt... Hånden på hjertet ville jeg nok ikke have modet til at vælge de helt skæve kombinationer, men muligheden er der.


Under bordet vil jeg gerne have et tæppe - mest fordi jeg synes det indrammer spisezonen på en skøn måde. Og jeg er helt forelsket i Firenze kelim tæppet, der med sine mange farver giver rig mulighed for at lege med stolefarver.

Når man flytter i noget større, kommer man helt naturligt til at mangle lamper - det er ikke noget problem, når der er så mange valgmuligheder. Jeg tror at Kelly vil give et skønt lys over bordet. Og jeg er begejstret for den, fordi der er frostet glas, der skærmer helt af for lyskilden. På den måde er der ingen, der sidder med lyset lige i øjnene, hvis de sidder lidt lavere end tiltænkt, da lampen blev hængt op.

Jeg elsker mit "fine service", som indtil videre lever en kummerlig tilværelse i kasser i kælderen. I vores drømmestue skal servicet selvfølgelig frem på en hædersplads som i vitrinen Wave Eg.

Nu er det spændende om min stue klarer cuttet og går videre til anden runde. Vil du stemme på min stue? Det håber jeg. Du kan læse meget mere om blogkonkurrencen her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...