onsdag den 6. november 2013

Bloggen juler - helt på egen hånd

November måned bliver stille her på bloggen. Vi er i transition mellem to boliger, og lige nu arbejder vi på højtrk for, at den nye bolig skal blive klar til indflytning. Inden det kan ske, skal vi liiiige nå at skrælle en masse savsmuldstapet af og sætte filt op i stedet. Fjerne det gamle køkken, finde på en løsning til et vandskadet gulv, der dukkede op under skabe og køleskab i køkkenet.

Alt sammen skal være på plads til indflytning pr. 1. december. Eller bare nogenlunde på plads i det mindste... Så indrømmet - der bliver ikke meget plads til blogging i den næste tid, men jeg vender stærkt tilbage, når det seje træk med flytningen er overstået.

Og mens I venter, så kan jeg se i maskinrummet, at der er vældig aktivitet på tidligere års juleindlæg, så jeg vil da lige fremhæve et par af mine yndlings-DIY. Bare fordi mine egne juleforberedelser må udsættes i år, skal det jo ikke gå ud over jer læsere.

Der er allerede godt gang i de flettede julestjerner, som er bloggens all-time-favorites, men jeg vil gerne vise jer et par andre ting, som jeg ville ønske, jeg havde tid til at lave i år. (Se i højre side, hvor ugens 5 mest læste indlæg ligger, hvis du vil til stjernerne)

Julekort
Disse har et par år bagen, og kan godt tåle et gensyn. De kan lavet i et utal af varianter. Jeg vil meget gerne se, hvordan dine ser ud, hvis du laver dem. Overskriften har link til vejledning.



Origami-til-og-fra-mærker
De er måske ikke så præserende lige nu - der er jo lang tid til gaverne skal lægges under juletræet, men jeg synes de er skønne. Disse er lavet i rester af gavepapir, når der alligevel blier en strimmel til overs. Netop derfor vil jeg alligevel gerne reklamere for dem nu, så du husker at gemme resterne til skønne foldede gavemærker.



Gaveæske
En rigtig gammel vejledning (som vist skal have nye billeder snart) på en super let æske til små gaver. Jeg har foldet rigtig mange af dem som barn, så alle kan være med. Foldet af et kvadratisk papir.



BONUS... Jeg ville egentligt kun bringe tre forslag, men denne pressede sig på:

Kvadratisk gavekort-kuvert
Det er sjovt, at jeg nogle gange glemmer, hvad jeg har lavet og vist frem her på bloggen. Gavekortet er langt skønnere i denne fine geometriske forklædning. Fire cirkler og en limstift er alt, hvad der kræves for at lave denne kuvert - mon ikke der kommer en enkelt eller to i spil frem mod jul. Se linket i overskriften, hvis du vil se vejledningen til den.


____________

Og hvis du stadig er nysgerrig, så har jeg gennem de sidste tre år udgivet mange vejledninger på bloggen, og i starten af året udarbejdede jeg en komplet liste over dem. Siden er der kommet et par origamifoldningsvejledninger til, som du kan finde her.

Vi ses lige om lidt igen. Hav det godt så længe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...