onsdag den 21. maj 2014

Ugens gaveinspiration #20

Af en eller anden grund blev dette indlæg ikke udgivet som planlagt lige omkring mors dag - I skal da ikke snydes for nr. 20 i rækken af gaveinspirationsindlæg. Så her kommer det alligevel.

--- --- --- --- ---

Glædelig mors dag! Eller hvad man nu siger... I min familie har vi aldrig rigtig fejret mors dag - eller fars dag for den sags skyld. Måske synes min mor i sin tid, at overfloden af hjemmelavede gaver fra børnehave og fritidshjem ikke altid lige var sagen.

Jeg har gjort en undtagelse i år og besluttet at forkæle min mor. Jeg har købt en lækker shampoo og balsam fra Kiehls. En gave, som jeg ved, vil falde i god jord hos min mor.


Men en flaske og en tube kan være svær at pakke ind. Jeg har fundet en kasse, som vi har fået tre lækre specialøl i. Den var alligevel for fin til at smide ud, men hvad er chancen for at den kan genbruges i sin oprindelige form?! (Øllene er drukket ;-))

Så jeg tog den under kærlig behandling og omdannede den til en gaveæske, der ikke ligner udgangspunktet alt for meget.


How to
Tag en vinæske og klip bunden af, så du klipper det meste af æskens "vinduer" af.
Klip slidser i alle fire hjørner (ca. 6 cm), så du kan forme en ny bund. Jeg brugte den gamle bund til at klippe hver flap magen til den gamle bund. Brug et false ben til at markere foldet på hver flap og saml bunden.
I toppen har jeg foldet ombukket på de lange flapper ned i æsken og bundet de to "ører" på de korte flapper sammen med et bånd - dette er fra Søstrene Greene. Du kan bedre se det på billedet nedenfor.
Og et lille klistermærke eller to giver plads til en lille hilsen.


Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

1 kommentar:

  1. Gemmer også altid æskerne fra diverse produkter hvis jeg synes at de er pæne. Din indpakning er blevet rigtig flot!

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...