onsdag den 9. april 2014

Ugens gaveinspiration #15


Her er kærestens anden gave. Det er som I kan se en af de bløde af slagsen. Og indpakningen fik lov at understrege det bløde look med forårsgrønt silkepapir. Samlingen har jeg foldet tilbage, så der opstår en flap. På den har jeg sat en strimmel masking tape suppleret af sorte dot klistermærker.

Tapen var en del af en skøn goodie bag fra weekendens blog træf. Jeg kommer med et selvstændigt indlæg om den senere på ugen.



Her er et afslørende billede af mit fotostudie - det er oftest gulvet ved vores store sydvendte altandør. Lyset er skønt i dagstimerne. I denne weekend havde vi hundebesøg, og han mente bestemt, at det var ham, der måtte være centrum for "photo shootet". Det var lige ved, at han satte sig ovenpå gaverne for at komme i centrum!

Nederst i billedet kan man se en gave fra hans mormor, som jeg havde pakket ind for hende. Indpakningen er simpel, men passer godt til de øvrige gaver. Sort papir i kraftig kvalitet, smalt grønt silkebånd og et lille kobberfarvet gavemærke.


Båndet er fra gemmerne og stammer så vidt jeg husker fra Magasin. Jeg har sat et lille marmormønstret gavemærke på med en sød håndskrevet tekst. Gavemærket er også produkt af blogtræffet, hvor jeg gik amok i papirrester og My:Min:Mys papirrester. Jeg har tilføjet et sort klistermærke, hvor jeg har lavet hullet i. Det giver lige den sidste finish.



How-to:
Fold indholdet således, at tøjet har en rimelig fast form. (Det skal altså ikke være en stor flad gave uden hold - der er nemlig ingen hold i papiret, og du risikerer, at det går i stykker inden gaven bliver afleveret.)
Pak gaven ind i to stykker silkepapir - mit dækkede ikke 100 pct., og jeg kunne have brugt tre ark og lagt dem ovenpå hinanden fra start.
Fold afslutningen to gange tilbage, så der opstår en flap, som du kan klistre et stykke masking tape på.
Luk gaven med et stykke tape. Jeg har valgt at sætte en sort dot ovenpå.
Bind båndet rundt om gaven på hjørnerne, så båndet indrammer gaven. Bind en sløjfe.
Dekorer med tre små sorte dots.
Bind gavemærket på med en lille tekst.

Og i dagens anledning havde jeg besøg af en lille linselus. På billedet kunne han næsten sige: "Hvad mener du? Er det ikke mig, du skal tage billeder af...?" Jamen det kan jeg da ikke stå for, så der blev lige knipset et par billeder mere.


Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

1 kommentar:

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...