fredag den 2. august 2013

Hej blog - så er vi hjemme igen!

Sommeren har været dejlig lang og vejret skønt. Det har ikke ligefrem været computeren, der har trukket i mig, så bloggen har fået en lidt længere pause end egentligt tiltænkt. Her kommer et udpluk af billeder fra vores tur til Barcelona. I morgen kommer et længere indlæg om byen.






1. Parc Guell
2. Svævebane på vej op på Montjuix
3. Parc de la Ciutadella
4. Lille romantisk oase på Montjuix
5. Parc Guell (igen)

Nu er jeg tilbage, men jeg kan faktisk ikke love, at det er for fuld styrke. Vi har nemlig sat vores lejlighed til salg, og forhåbentligt får vi den solgt inden længe, så vi skal ud og finde noget andet at bo i. Beslutningen om at sætte lejligheden til salg har udløst en masse følelser for vores nuværende lejlighed, som jeg slet ikke havde forudset. Vi er i virkeligheden meget glade for at bo her, men pladsen er efterhånden lidt trang. Hvis vi kunne "bygge et værelse på", gjorde vi nok det frem for at flytte. Det er desværre ikke så let i tredje sal.

Historien om vores hjem er, at jeg har boet her i 8½ år og for 4 år siden flyttede kæresten ind. Lejligheden var et dødsbo, og vi har selv formet istandsættelsen, så valget af materialer i lejlighedens rum er præcis som vi vil have det. Det er svært at sige farvel til, og nu da vi er begyndt at kigge os omkring efter noget andet, går det for alvor op for mig, hvor ønsker der skal gå op i en højere enhed, hvis man skal være heldig at købe sin drømmebolig. Men mon ikke der er en drømmebolig til os derude et sted?

Den næste måned kommer nok mest til at stå på indlæg om flytning i tråd med mit forrige indlæg om klargøring af boligen til salg. Og så måske et indlæg eller to om Barcelona, som var årets sommerferiedestinationen - helt klart en ny favoritby med god mad og skønne muligheder for oplevelser og afslapning. Der skal vi helt klart tilbage til engang.

Jeg håber også du har haft en dejlig sommer, og jeg glæder mig til at samle op på alle de indlæg, jeg ikke har fået læst endnu.

1 kommentar:

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...