mandag den 20. maj 2013

Rundt og rundt - jeg går i ring!

Jeg blev lige fristet til en kreativ overskrift... Dagens emne er cirkler - ja altså den slags, der kan skæres ud af karton med en "punch" eller på dansk et stansejern. Årsagen til, at jeg er i cirkel-mode, er vores kommende fødselsdagsfest. Jeg har tidligere vist invitationerne frem, og der blev cirkeltemaet ligesom lagt.


Nu har jeg forelsket mig i tanken om, at pynte lokalet op med cirkel-guirlander ala Lisa Grue. Lisa har tidligere lavet en DIY om guirlanden til Boligliv, og det er den, jeg har givet mig i kast med.

Farver valgt - check.
Karton indkøbt - check. 7 farver = 7 ark karton
Cirkelpunch klar - check.
Fire et halvt ark senere - cirkel puncher går i stykker.

Den vil simpelthen ikke trykke hele vejen ned og skærer derfor kun halvvejs rundt. Det var ikke lige meningen. Hm! Så nu er der dømt ufrivillig pause mens jeg afventer en ny og bedre puncher ankommer med posten. Jeg har købt alle tre punches (jeg brugte 3 størrelser til invitationerne) hos Hobbyboden.dk, som har ydet en super service.

Først havde jeg problemer med at få stansejernet (punch) til at skære pæne cirkler i almindeligt papir (80 gram) og ringede derfor til Gitte i butikken. Hun gav mig et tip, som jeg kan give videre her: Skær altid to ark papir ad gangen, fordi den er optimeret til at skære i karton, der som minimum er 160 gram. Så går det som en leg, og der er ingen flossede kanter! Fedt.

Og nu, hvor den ene punch er gået i stykker, skrev jeg en mail til Gitte, der lynhurtigt svarer selvom det er helligdag. Så nu er der fundet en løsning, og jeg håber, at der kommer en ny og bedre punch til mig i løbet af ugen. Jeg har ellers altid været en lille smule skeptisk i forhold til nethandel - netop fordi jeg er bange for at blive ladt i stikken, når jeg ikke kan finde ud af at bruge den dims, jeg har købt eller det går i stykker. Det er bestemt gjort til skamme.


Jeg fortæller om værktøjet i et særskilt indlæg i morgen, for jeg synes det fortjener lidt opmærksomhed, og jeg sætter stor pris på, når jeg rundt i blogland kan læse andres erfaringer ud i en eller anden niche, så jeg føler også lidt en forpligtelse til at dele mine erfaringer.

2 kommentarer:

  1. en glæder jeg mig til at se- ihvartfald lækre, læke farve, du har valgt. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Heidi. Jeg har lige fået min nye punch i går, så nu er jeg allerede færdig med alle arkene. Så skal jeg i gang med symaskinen. Jeg glæder mig også til at se dem færdige.

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...