onsdag den 22. maj 2013

Man skal ikke gå ned på udstyr...

Tja det gælder jo i så mange af livets udfordringer, at det rette udstyr gør arbejdet meget lettere. Jeg vil derfor gerne slå et slag for punches eller stansejern. Forleden fortalte jeg om mit cirkel-tema til vores fødselsdagsfest lige om lidt.

Jeg har til det formål opgraderet min punch-samling med yderligere 3 cirkel-punches i forskellige størrelser. På den måde fik jeg lavet 30 invitationer i et snuptag. Eller i hvert tilfælde hurtigere, end hvis jeg skulle have klippet alle cirklerne i hånden. Og så er de meget flottere, synes jeg. For en klippet cirkel er meget svær at få helt rund.

Nu er der 4 i alt i samlingen.

  • Den store røde (Panduro Hobby, ukendt mærke), 
  • den gule (Hobbyboden, Lever easy punch), 
  • den grå (Hobbyboden, EK Tools),
  • den orange (Hobbyboden, Woodware Craft Collection).


Det er lidt pudsig, at ingen af dem er samme mærke til trods for, at de tre af dem ligner hinanden rigtig meget. Og den, jeg er absolut mest begejstret for er den grå, som adskiller sig fra de øvrige. Den er genial, fordi

  • den kan klappes sammen, så den ikke fylder så meget, når den ikke er i brug. I det hele taget kompakt design
  • den er skarpere end de andre - den skærer som en kniv gennem blødt smør
  • den er bedre at holde på. Når jeg bruger en punch vender jeg den altid på hovedet, så jeg kan se, hvor jeg skærer. Det kan både være, fordi jeg gerne vil indramme et særligt motiv, eller fordi jeg vil skære så tæt på kanten og dermed få så meget ud af papiret som muligt. Når jeg vender de andre på hovedet, kommer jeg til at holde med tommelfingeren på undersiden, som har mange kanter. Med EK tools stansejernet er undersiden glat
  • den har ingen beholder til cirklerne, så jeg kan lettere få dem ud og komme videre til den næste.
Her er lidt billeder af begge typer, så kan du se, hvad jeg mener.

Undersiden. Den gule tap er til at låse den i lukket position under opbevaring. Super smart.

Åben position.

Lukket position.

Og som jeg fortalte i går, er den gule punch gået i stykker, så nu har jeg bestilt en ny denne gang fra EK Tools, så nu glæder jeg mig til at kunne komme videre med cirkel-projekterne.

Jeg har også en idé til bordkort med cirkler. Det bliver simpelt men involverer dog en cirkel til hver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...