mandag den 11. juni 2012

Projekt organisering af kreating

Som så mange andre blogger, læser jeg også amerikanske blogs, og en aften, hvor jeg surfede rundt, faldt jeg over Tiffany og The Scrap Rack. Hun har en mission, og det er formidle budskabet om organisering af sine krea-ting gør kreatid mere effektiv og sjov.

Det er da et budskab, der er til at forstå, og jeg har derfor meldt mig til hendes "Summer get organized challenge", der løber over 8 uger. Konceptet er baseret på scrap booking og selvfølgelig er det meningen, at man skal købe hendes fine Scraprack-koncept. Det har jeg dog ikke i sinde at gøre. Jeg har simpelthen ikke plads til det i min nuværende lejlighed, og så er jeg jo heller ikke klassisk scrapbooker, men jeg har meget papir.

Jeg har besluttet mig for at tage hendes sorteringssystem til mig med mindre modificeringer. Hendes filosofi omkring opbevaring af materialer er, at det skal være lettilgængeligt og entydigt, hvor tingene bor. På den måde vil man meget hurtigt kunne finde lige præcis det papir eller den knap man skal bruge. Det glæder jeg mig til.

Men tankerne bag er gode, og dem arbejder jeg på at tage til mig. Lige nu er jeg i oprydningsmode, og det bringer mange ufuldendte projekter frem i lyset og mange svære beslutninger.

Selve kurset er webbaseret og en gang om ugen holder hun en times peptalk om denne uges fokus for oprydningen. Det er live, så man har muligheden for at stille spørgsmål, hvis der er noget, man ikke forstår. Det passer heldigvis med, at det er tirsdag fra 17-18 dansk tid mens det for hende (lokal tid i Tacoma ved Seattle) er midt på formiddagen.

Mon ikke den kommende tid vil byde på færdiggørelse af nogle hengemte projekter eller endelig afsked med dem, så de ikke ligger og fylder. Jeg har allerede lavet ét færdigt, som jeg vil vise frem en af de kommende dage.

Lige nu er status, at jeg har farvesorteret en del af mit papir og sat dem i en tidsskriftkassette.



1 kommentar:

  1. Ih det her er lige et projet for mig! Elsker at organisere alting :)
    Mine A4 papirer sidder i en mappe efter samme system som du viser her, og det fungerer rigtig godt :) Jeg mangler dog stadig en ide til de store scraapbook ark!

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...