tirsdag den 30. september 2014

Ugens gaveinspiration #32


Endnu en skål fra min polterabend er givet videre til en af de skønne deltagere. Hvis du ikke har læst med tidligere, så var jeg i forbindelse med mit bryllup naturligvis på polterabend. En af aktiviteterne var porcelænsmaling hos Creative Space på Gl. Kongevej. Super hyggeligt og alle mine veninder (og jeg selv) malede en skål til evigt eje. Jeg har haft alle skålene stående her hos mig og i takt med, at jeg har set pigerne, har de fået dem med hjem. Og mange af dem fik en lille gaveindpakning med på vejen.


Jeg havde desværre ikke et bredt lyserødt bånd, så derfor bandt jeg i stedet et smalt fra Søstrene Greene rundt flere gange. Som afslutning har jeg bundet en silkepapir-rose på toppen. Normalt klipper man takker i spidsen af viften, men her her jeg forsøgt mig uden. Det giver en mere kompakt blomst - sød på sin egen måde.


How-to
Da det er en skål, kan man med fordel enten pakke den ind i bølgepap eller gøre som jeg - klippe en cirkel i pap (ex. fra bagsiden af en blok) og lægge på som låg. Det stabiliserer toppen lidt mere.
Pak gaven ind i kraftigt papir. Det holder formen godt, og giver mulighed for at folde enderne lige ned og forme en firkantet top.
Bind båndet omkring gaven og afslut med en lille sløjfe eller knude. Den bliver dækket af blomsten, så det gør ikke så meget.
Fold blomsten af silkepapir - jeg har tidligere lavet denne vejledning til at folde dem.
Bind den på toppen af gaven.

Materialer
Papir fra Panduro Hobby - lækker kraftig kvalitet og farven holder.
Bånd fra Søstrene Greene.
Silkepapir og sytråd til blomsten er fra gemmerne. PS. Silkepapir fra Søstrene Greene egner sig ikke til papirblomsterne. Det går let i stykker.

Indlægget er en del af en serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...