mandag den 15. september 2014

Ugens gaveinspiration #37

Tiden flyver afsted, og pludselig er det efterår. Der er tusind ting, jeg gerne vil nå - det kender vi nok alle. Og lige nu er jeg i gang med en øvelse, som jeg laver med jævne mellemrum. Jeg er i gang med at rydde ud i mængden af forpligtelser og opgaver på min liste. Nogle bliver streget, andre udskudt og resten prioriteret benhårdt. En af de ting, jeg gerne vil prioritere mere er bloggen.

I starten af året satte jeg mig et mål om at vise flere gaveindpakninger frem på bloggen. Helt konkret én om ugen - dvs. 52 gaveindpakninger. Status er pt., at jeg er bagud med en del uger pga. bryllupsforberedelser. Det er såmænd ikke, fordi jeg ikke pakkede gaver ind i den periode - det gjorde jeg. Og der er også billeder af dem. Opgaven med et klargøre dem til publicering her på bloggen venter forude.


I aften har jeg fundet en gaveindpakning, som vi gav til en bryllupsreception. Det går op for mig, at den minder lidt om den sidste bryllupsgave, vi gav i april... Papiret er det samme. Det var ikke et bevidst valg.


Netop, når jeg arbejder med tykt papir, er det vigtigt at være præcis, når man klipper papiret. Det skal ikke være for stort, for der er ikke plads til at bukke om. Du kan se min ende på pakken her - jeg sætter pris på skarpe hjørner.


Papiret er tapet fra Ikea - en særkollektion, de havde i foråret. Som med så meget tapet, er det ret tykt at arbejde med, og det skal man lige tage højde for, når man bruger det. Det er ikke altid tapen kan holde på det, og det er derfor altid godt at binde bånd omkring gaven. Her har jeg valgt hvid murer-snor, hvor jeg har trukket udstansede skyer på. Skyerne er klippet i forskellige papirrester.


Jeg startede med at trække skyerne på snoren og derefter vikle den løst omkring gaven tre gange. Så flyttede jeg skyerne, indtil de sad, hvor jeg gerne ville have dem. Dernæst strammede jeg snoren omkring pakken - stadig tre gange rundt. Krydset bagpå bliver uundgåeligt på diagonalen, og så trak jeg snoren på den anden led og bandt en sløjfe på forsiden.


Den store sky fungerer som kort med en lille hilsen til brudeparret. Min egen erfaring med receptionsgaver er, at hvis de skal flyttes fra receptionslokalet til festlokalet, er det meget vigtigt, at kortet sidder fast på gaven. Ellers er der risiko for, at de to bliver væk fra hinanden. Det skete for os.

En af mine mange idéer til kommende indlæg er et indlæg med forslag til gode gaveindpakninger til receptioner. Det særlige ved receptioner er, at modtageren ofte ikke har tid til at pakke gaven op, og det er ofte vigtigt, at kort og gave hænger sammen. Nu får vi se, hvor langt den idé ryger ned på prioriteringslisten i den kommende tid...

How-to
Pak gaven ind i tapet eller kraftigt papir, der giver en luksuriøs følelse. Her har jeg valgt tapet fra Ikea.
Udstans skyer i to størrelser i forskellige papirkvaliteter og farver. Skriv en lille hilsen på den største sky. På bagsiden er der plads til lidt mere. Brug en hultang til at lave huller i hver ende.
Træk skyerne på en snor og vikle den løst omkring gaven.
Placer skyerne som du vil have dem.
Stram snoren og check, at skyerne stadig sidder, hvor de skal.
Bind snoren omkring gaven. Afslut med sløjfe. Bind evt. en lille knude i hver af de to ender.

Indlægget er en del af en serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...