onsdag den 5. juni 2013

Drinkkort # 3

Til en rigtig fest hører også et drinkkort, så her er endnu et bud. Jeg har tidligere vist to andre drinkkort her på bloggen (# 1 og # 2), og det er begge meget læste indlæg, så derfor må jeg da også lige vise denne version frem.


Kortet er endnu engang lavet i Word, så alle kan være med. Jeg har ladet mig inspirere af cirkeltemaet på både invitationer og bordpynt.

Jeg havde lavet fire drinkskort, der lå fordelt ud på bardisken.


Dimensionerne på drinkskortet er lidt smallere end A5 eller vist også lidt længere. Jeg printede bare på et A4 papir og skar det til, så det balancerede - dvs. marginen på begge sider er lige stor. Til sidst har jeg lamineret det og klippet kanterne til. Det var en god investering for de blev ret fedtede i løbet af aftenen.

En anden gang vil jeg måske nok printe på lidt tykkere papir - måske 100-120 grams papir. Det tror jeg lige vil gøre den sidste forskel.

Hvis du vil vide, hvordan jeg i praksis har gjort i Word, så læs en vejledning til Word nedenfor.


Indsæt et WordArt i dit dokument og skriv "drinks". Drej den, så den står lodret. Jeg har valgt samme skrifttype som jeg brugte indledningsvis på invitationerne - det er en ret lækker detalje, at det er en gennemgående font.

Indsæt derefter en Figur (her har jeg valgt en cirkel). Der er kun en oval, som mulighed, men da man selv trækker formen ud, har jeg forsøgt at ramme en cirkel. Det er da lykkes meget godt.

Så har jeg skiftet fyldfarven og stregfarven, så de er ens og passer til mit farvetema. Derefter har jeg kopieret cirkel det antal gange, som jeg har behov for. Vær opmærksom på, at du skal stå uden for cirklen, når du trykker "sæt ind" for at få den ved siden af. Ellers sætter den bare en lidt mindre cirkel inden i den oprindelige.

Skriv dine forskellige drinks inden i og arranger cirklerne i et tilfældigt mønster på papiret.

Print og klip/skær ud. Du kan vælge at laminere kortet, så holder det lidt bedre til spildte drinks i løbet af aftenen.

Spørg endelig, hvis der er noget, der kræver uddybning :-)

God fornøjelse.

1 kommentar:

  1. Hej Anne-Mette
    Jeg står og skal holde 18 års fødselsdag for min datter på lørdag d. 24/2-2018, og er på udkig efter et selvlavet drinkskort, med ca. 6 drinks på. Jeg er selv lidt for ophængt (og utålmodig) til, at få strikket noget sammen, så kunne du være interesseret i, at hjælpe mig mod betaling, selvfølgelig.
    Jeg tænker at det skule være lidt a-la "Ny fest" skabelonen, hvor der også er billeder af de enkelte drinks:
    Dark'n Stormy
    Pina Colada
    Cosmopolitan
    Blue Hawaian
    Champagnebrus
    White Russian
    Håber du kan hjælpe, eller guide mig til, hvordan jeg kan få fixet den hurtigst muligt.
    Mvh.
    Chris

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...