torsdag den 14. marts 2013

Pudeprojekt - etape 2

Jeg syr stadig puder - du kan se det første kuld her. Man kan måske spørge sig selv, hvor mange puder, man kan have brug for. Men det er altså bare mig, der er langsom til det.

Det har flere årsager - det skal være godt og præcist, så kan man ikke forhaste sig. Og så synes jeg egentligt også bare det er lidt hyggeligt... Og ja så må jeg nok erkende, at det der med tiden - det kniber også, som hos så mange andre.

Men mon ikke de bliver færdige engang. De næste puder, jeg skal sy, er inspireret af HAY dot-puderne, som findes i mange varianter. Mine skal bruges til sengen, og jeg har en idé om, slutresultatet skal have hotel-stemning, så jeg vil sy to store puder og to små. De store skal være turkisblå og de små bliver grå. Knapperne skal være henholdsvis gule og lilla.

Jeg viste stoffet frem i dette indlæg. For at det skulle kunne lade sig gøre, har jeg selv måttet så inderpuderne og fylde dem. Jeg havde en rest hvidt lærred liggende, som jeg har brugt - det er nu meget rart at udrydde rester. Her kan du se, hvordan jeg forstiller mig opstillingen af puderne, når de bliver færdige.


Og ja så fik I et lille sneak peak af vores soveværelse...

Pudefyldet er fra IKEA - jeg aner ikke om det var et fornuftigt valg at købe puder i andre størrelser og sprætte op eller jeg kunne have købt det i en stor sæk et sted. Det kan være jeg finder ud af det til en anden gang.

Min største udfordring disse puder er knapperne! Hvordan får jeg stoffet på knapperne? Jeg kunne ri det på nogle store knapper - eller jeg kunne købe overtræksknapper. I virkeligheden vil jeg allerhelst have slået knapperne lidt mere professionelt, og jeg har fundet den perfekte løsning her hos Betty P. Her kan jeg få 32 mm knapper, der er slået sammen og med en (forhåbentlig) super fin finish.


Nu vil jeg gå på posthuset med mine stoflapper til Betty P, og så glæder jeg mig til at knapperne lander i min postkasse - måske engang i næste uge, hvis jeg er heldig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...