mandag den 26. november 2012

Pakkekalender-gavemærker

Jeg har traditionen tro lavet en pakkekalender til min søster. Eller i år er det en med 24 pakker - det er vist et par år siden, det har været sådan sidst. I min familie har vi mange juletraditioner, og pakkekalenderen er en af dem. Vi har modificeret konceptet, så alle kan være med om man har meget eller lidt tid til at finde på gaver. Nogle år har der ikke været så meget tid til at finde på gode gaveemner (det er faktisk svært at købe småting, hvis nogen skulle være i tvivl). Og så er det også i orden bare at lave en kalender med et skævt antal.

Min mor, søster og jeg har hver en kurv, som rummer alle de gaver, der er købt til en. De er nummereret af giveren, så der kan godt være to med samme dato på, og det er en ekstra charme ved konceptet. I år har jeg været ambitiøs med hensyn til gavemærkerne, så de skal se således ud.


Jeg har indtil videre fået lavet 15 til min søsters pakker. Det er stjerner - inspireret af formen på de klassiske flettede stjerner. Jeg har brugt nogle rester af mit gavepapir, som jeg har skåret ud i trekanter/firkanter og limet på rødt papir. Jeg skåret stjernen ud, så der også er en rød kant hele vejen rundt om stjernen. For at gøre dem lidt mere holdbare, har jeg lamineret.


Her kan du se dem i aktion. Gavemærket står virkelig frem på billedet, og så man kan se den runde form. Jeg havde håbet, at min cirkelpuncher kunne klare den del, men det var for stor en mundfuld for den, så jeg måtte klippe dem ud i stedet. Det kan muligvis anes på billedet, men synes egentligt at jeg slap hæderligt fra det. Jeg har valgt at skrive numrene på med sort tusch efterfølgende på en af de røde firkanter i midten. Det giver mærkerne en vis fleksibilitet, hvis man vil bruge dem til noget andet senere - så vil jeg tro, at man kan fjerne tallene igen med nogle kradse kemikalier.

Jeg har planer om at producere flere om et par dage, og så skal jeg nok lave en mere udførlig DIY.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...