lørdag den 25. august 2012

Turen går til... Berlin

Jeg skal til Berlin! Eller det vil sige, at jeg er her lige nu. Det er arbejde, så jeg kommer nok ikke så meget rundt som jeg kunne ønske mig. Jeg har ellers længe sukket over de skønne anbefalinger Julia har til hvor man skal hen i Berlins skønne kvarterer - Kreutzberg og Prenzlauer Berg.

Og Camilla fra MyminMy anbefaler papirforretningen, der lyder til at være butikken over dem alle: Modulor. Den skal helt klart også besøges. Der er to timers hul i dagens program, så måske når jeg et lille kig forbi butikken...

Mit besøg her i Berlin er en studietur for at undersøge, hvordan man i Berlin sikrer mod regnvand. Nu er det ikke fordi det regner super meget i Berlin, men til gengæld har de anlagt en bydel (en del af Potzdam) på et sted kun 1½ m over grundvandet. Det betyder, at de har tænkt vandet med ind i byggeriet og det er jo ret spændende. Her er en grøft, de har gravet ud, så det er blevet en å og samtidig anlagt en hyggelig lille park/sti langs.


Krydser fingre for at jeg når i Modulor i dag...

4 kommentarer:

  1. Det er helt klart turen værd at tage til Modulor, som ikke kun er en papirbutik. De har ALT!

    SvarSlet
  2. IIIh Berlin er så smuk!!!! håber du får en rigtigt god tur :D - er dog slet ikke i tvivl ;)

    -muai.dk

    SvarSlet
  3. Hvis du stadig er i Berlin, vil jeg anbefale dig at kigge på TichTachs blog: http://tichtach.blogspot.dk/ Hun har netop været der og har anbefalet en bestemt garnbutik på Friedrichshain. Fortsat go' ferie - jeg glæder mig til at se alle de lækkerier, du kommer hjem med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv jeg nåede at komme hjem igen inden din kommentar. Men med mit fantastiske stunt med glemt papir på hotelværelset, så skal jeg bestemt tilbage igen. Så må jeg forbi garnbutikken:-)

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...