torsdag den 17. maj 2012

Origamiæske i to størrelser

Lige nu er jeg bidt af origami - jeg tror det nye papir lokker:-) Senest har jeg foldet en en æske med en fin blomsterlukning af et enkelt stykke papir. Den lille prikkede er foldet i origamipapir med målene 15 x 15 cm. Vejledningen var med i pakken - det lykkes at tyde den selvom den var på japansk!


Jeg synes den var så fin, men den er ikke mere end ca. 6 cm i diameter, så det er til en lille gave. Jeg stod over for at skulle pakke en lidt større ting ind, og derfor eksperimenterede jeg lidt med at folde den af et større papir. Jeg lagde ud med (meget tykt) tapet, som du kan se på nedenfor (øverst t.h.), men det giver ikke nogen særlig flot blomst, da det ruller for meget.

Du kan se flere billeder og læse lidt mere om, hvordan jeg har lavet den.


Derfor kastede jeg mig over gavepapir af rimelig kraftig kvalitet (dette er fra Panduro Hobby). Det fik jeg en fin æske ud af. Jeg klippede et kvadratisk stykke ca. 35 x 35 cm, og prøvede at folde på samme måde som den lille. Det var både godt og skidt. Jeg tror opskaleringen giver andre muligheder for at folde den, så papiret ikke krøller helt så meget, som det vil gøre ved at følge vejledningen slavisk.


Gavepapiret var ikke farvet på bagsiden, så jeg har limet almindeligt farvet kopipapir på bagsiden af gavepapirets hjørner, så blomsten kom til at se fin ud. Jeg har derudover afstivet bunden af æsken med et stykke pap (klippet af bagsiden af en blok). Ergo - det kan ikke være en tung pakke, hvis æsken skal holde formen...

Er resultatet ikke blevet skønt? Det er bestemt ikke sidste gang, jeg pakker ind på den måde. Kunne der være interesse for en DIY? Du må meget gerne lægge en kommentar, så skal jeg tage billeder, næste gang, jeg kaster mig ud i en foldet gaveindpakning.

PS. Hold øje med bloggen - jeg kommer med en give away i løbet af weekenden:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...