lørdag den 23. oktober 2010

En flettet taske...

Jeg har længe ønsket mig en sølvfarvet håndtaske - en taske, der kan gå til lidt af hvert. Og Helene fra genbrugblirguld inspirerede mig til at kaste mig ud i at flette en selv. Det har taget mig lidt tid - i særdeleshed at samle den fornødne mængde emballage. Det er faktisk ret hyggeligt at folde og flette leddene - næsten ligesom at flette julestjerner.



Jeg har flettet en taske med tre ringe af 30 store led. De to øverste ringe er af chipsposer og kageemballage (med sølvbagside), og den nederste ring er af  poser fra frosne grønsager, der er noget tykkere end chiosposerne. Jeg synes det så mærkeligt ud, når jeg blandede materialerne, så jeg endte med at pille op og flette igen i seperate ringe. Resultatet er blevet ret fint, hvis jeg selv skal sige det. Næste gang vil jeg nok vælge en lidt længere lynlås...



Helene har på sin hjemmeside en rigtig god DIY til alle trin i processen med at flette en taske (eller en kurv for den sags skyld), så smut endelig en tur forbi og se eksempler på alle de flotte kreationer, man kan lave med fletteteknikken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...