mandag den 23. juni 2014

Ugens gaveinspiration #23

Jeg er jo lidt bagud med ugens gaveinspiration og min egen personlige challenge med en ugentlig gaveindpakning, så nu kommer her en daglig opdatering, indtil jeg har indhentet det forsømte. Så forbered jer...

Jeg er i gang med at eksperimentere med små origamiæsker til gaver til bryllupsgæsterne. Jeg er stadig meget i tvivl, om det skal forblive på idéplan.

- Orker jeg overhovedet at folde 50 æsker?
- Og hvad skal jeg putte i dem?
- Og måske er det i det hele taget lidt for amerikansk med den slags smågaver til bryllupsgæsterne...?
- Hvad synes du?

Jeg har foldet to forskellige grundmodeller. Den ene er ret charmerende, fordi den tvister og derved får en trekantet form. Den findes i tre varianter.


Her er den åbnet, og man kan se, at den er forholdsvis simpel med få fold. En god ting, hvis man skal folde 50 stk!


Instruktionsvideoerne har jeg fundet på Youtube - her til den enkle model med åbne sider - og her til modellen med de to vifter på siderne.


Jeg håber snart, at jeg kan få tid til at vise lidt frem fra mine øvrige bryllupsforberedelser.

Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

2 kommentarer:

  1. Synes det er meget amerikansk, at give sine gæster gaver, det er da jer der skal fejres, og de er heldige, at blive inviteret, så nej, til gæstegaver herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har du jo ret i. Vi giver jo i forvejen mad og drikke... Men mor gjorde mig opmærksom på, at det måske ikke er så amerikansk endda, da hun fandt en broderet tændstiksæske frem fra sit eget bryllup - og det er godt 30 år siden. Jeg har stadig ikke helt besluttet mig.

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...