torsdag den 13. februar 2014

Ugens gaveinspiration #7

I denne uge vil jeg vise et "gave-sæt" bestående af tre gaver. Der var dømt fødselsdag for min kærestes bedste ven - og der skulle selvfølgelig gaver til. Jeg valgte papiret fra genbrugsbunken (tror nok, at det er fra Inspiration). Jeg gemte det i sin tid, fordi jeg godt kan lide det geometriske tryk.

Stykket var heldigvis stort nok til, at alle tre gaver kunne pakkes ind i det.

De to øverste gaver er pakket ind med hvidt mavebælte - og faktisk har jeg valgt at bruge to forskellige metoder til det, som jeg vil forsøge at forklare nedenfor.


Nederst på billedet er en vinæske, som jeg har pyntet med en rest papir. De to udstansede cirkler dækker over skrammer på papiret. Papiret tjener to formål - dels at samle gaverne udtryksmæssigt og dels at skjule, hvilken vin der gemmer sig i æsken.

Båndet på gaverne er fra Søstrene Greene. Jeg går jævnligt gennem butikken for at se, hvilke farver de tilfældigvis har i dag. Der er ofte nye farver, og min samling dækker efterhånden regnbuens skala. Dette passer perfekt til papiret og rammer en mørkere tone af de to grønne farver i papiret.


How to
Pak gaven ind i det mønstrede papir.
Klip en strimmel hvidt gavepapir eller en strimmel af samme som gaven og vend bagsiden udad.
Fold kanterne ind, så der kommer en flot afslutning på mavebæltet - sørg for at det er lige bredt hele veje rundt, så enderne mødes på bagsiden.
Bind båndet omkring pakken. Her har jeg valgt at binde båndet meget traditionelt på og afsluttet med en sløjfe.

Jeg synes, at denne måde at lave indpakning med mavebælte er lettere at få til at blive pænt end den næste.


How to
Start med at folde mavebæltet på dit papir. Det gør du ved at folde to gange rundt, så du skjuler den flossede kant under selve mavebæltet.
Pak gaven ind, så mavebæltet ligger øverst. Jeg har valgt ikke at sætte tape midt på gaven (dvs. på mavebæltet). Nogle gange har jeg fastgjort med dobbeltklæbende tape, hvis det virkelig driller.
For at opnå det bedste hold på mavebæltet, har jeg lukket enderne, så mavebæltet ligger inderst. Se billedet nedenfor.
Bind båndet to gange rundt om mavebæltet. Her har jeg valgt at afslutte med en halv sløjfe.

Ps. Jeg ved simpelthen ikke hvad der er sket med farverne på det nederste billede.

Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

1 kommentar:

  1. Jeg måtte også lige gemme noget af deres gavepapir da jeg fik en pakke derfra. Skøn indpakning.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...