tirsdag den 8. marts 2011

Stjerner i alle farver

Endnu en gang leger jeg med gratis postkort, og denne gang klipper jeg stjerner til pynt på gaver, og som ophæng. Jeg ved ikke helt, hvor de skal hænge, men med de glade farver, varsler de forår og det kan jeg lide.


Nogle er et enkelt postkort med en forholdsvis neutral bagside, der er til at skrive på. Andre har jeg limet sammen to og to omkring et stykke bånd. Lige til at hænge op! Nogle har sjove tekster og andre bare flotte mønstre og billeder.

Skabelonen er tegnet i fri hånd - brug ideen selv, hvis du har lyst:-) Nu har jeg lavet et par stykker til kort kassen, så jeg har et kort ved hånden til en snæver vending. Det er altid meget rart.

Nu kan det være du sidder og tænker, at billedcollagen ser lidt anderledes ud end den plejer. Du har ganske ret. Jeg har hidtil brugt onlinefotobehandlingsprogrammet Picnik, men nu har jeg på Karen Klarbæks anbefaling downloadet billedredigeringsprogrammet PhotoScape, hvor jeg har sat denne collage sammen.

Det tegner godt - jeg glæder mig allerede til at lege mere med det. Programmet er iøvrigt gratis, hvis du ligesom jeg står og mangler et til at lave skønne fotocollager til din blog:-) Se Karens anbefaling med link her.

2 kommentarer:

  1. De er da super festlige ☺

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig god ide at bruge gratis kort til kreative uro :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...