søndag den 28. november 2010

1. søndag i advent - juleforberedelser


Så er julen så småt skudt i gang. I denne weekend har jeg lavet adventsdekoration m.m. Det er en mere eller mindre fast juletradition og super hyggeligt. Adventskransen er for mit vedkommende droppet til fordel for et kalenderlys - nogle gange må man også kende sine begrænsninger (både plads og tid). Derfor viser jeg en som jeg kunne have lavet. Jeg synes i hvert tilfælde, den er flot og jeg ville med glæde have den stående i min stue hele december.


Kransen, der ligger omkring lysene er lavet af klippede grene fra et fældet træ i skoven, som var overgroet med lav. Kransen en fri fortolkning af en krans fra House Doctor, som jeg desværre ikke har kunnet finde et godt billede af, men den kan findes på side 61 i deres katalog. Denne krans er modsat House Doctors bundet med vindseltråd og pyntet med kogler og sølvglimmer. Lysene er pyntet med et læderbånd i den modrigtigt gråbrune farve og tallene er sat på med en lille krog af ståltråd. En rigtig flot natur adventskrans! Jeg glæder mig til at se, hvvilke kranse, der ellers bliver lanceret i dag i blogland.

Noget, som jeg også glæder mig til, at skyde min julekalender i gang på onsdag og benytter lige lejligheden til at lufte det topbanner, jeg har lavet til kalenderen. Det er første gang, jeg har klippet billeder sammen i det omfang + skrevet tekst på det færdige billede - synes selv resultatet er blevet rigtig flot og julet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...